Ve středu 17. 5. 2023 se na druhém stupni základní školy uskutečnil projektový den „Naše město“.
Šestý ročník v rámci projektu zpracovával témata městský úřad, knihovna, informační centrum, galerie.
Dozvěděli jsme se, jak pracuje městský úřad a vše, co do něj patří. V knihovně nás nejvíce zaujalo to, že se tam nachází 16 000 knížek. Vedle je umístěno informační centrum, které slouží jako poradna pro turisty, předprodej vstupenek různého typu, také se tam dají zakoupit různé suvenýry a další věci na památku.
Ve škole jsme byli rozděleni do skupinek. Informace jsme si mohli ještě vyhledat na internetu a vše jsme zpracovávali jako listy do kalendáře. Celý den se nám velice vydařil a líbil.
Petrusová T., 6. A
Žáci sedmých tříd navštívili v rámci projektového dne sportovní areál, kde se dozvěděli spoustu informací o tom, jaké prostory jsou jeho součástí a co může návštěvník využívat. Také se podívali do SOŠ a SOU technického v Třemošnici. Tam byly žákům představeny různé studijní obory i technické vybavení školy. Poté se všichni vrátili do tříd, kde ve skupinkách zpracovali z každé instituce „stranu do kalendáře“. Některé informace vyhledávali na internetu pomocí prostředků digitální technologie. Psali o sportovním areálu, SOŠ a SOU technickém, domu s pečovatelskou službou a základní škole.
Kutílek V., 7. B
V rámci projektového dne dostaly obě třídy osmého ročníku za úkol zpracovat projekt o Berlově vápence, motokrosovém závodišti, firmách DAKO-CZ, a.s. a KOVOLIS HEDVIKOV a.s. Hledali jsme o těchto místech informace, které jsme poté napsali na čtvrtku a doplnili je o obrázky. KOVOLIS HEDVIKOV jsme i navštívili. Dostali jsme ochranné brýle, žluté vesty a také jsme byli poučeni o pravidlech bezpečnosti v areálu. Poté jsme byli rozděleni do tří skupin, každá s průvodcem vyrazila na prohlídku. Ta trvala zhruba hodinu a půl. Viděli jsme různá stádia výroby hliníkových automobilových součástek, spoustu robotů a zaměstnanců. Také jsme nedobrovolně zjistili, že v některých místnostech se vyplatí mít špunty v uších, neboť jsme přes hluk strojů jen těžko slyšeli odborný výklad. Nakonec jsme ještě odpovídali na kvízové otázky. Nejlepší 3 z nás dostali tašku s výhrami, učitelé reklamní deštník a zbytek z nás získal tužku. Poté jsme jen vrátili brýle a vesty a vyrazili zpět do školy. Celá exkurze byla velmi zajímavá i poučná.
Pádivá A., 8. B
Pro nejstarší žáky školy byl zadán úkol vytvořit mapu města Třemošnice. Rozdělili jsme se do tří skupin a započali jsme naše práce. Nejdříve jsme nevěděli, jak začít, ale v jednotlivých skupinách jsme si rozdělili úkoly a postupně jsme pomocí fix a pastelek zakreslovali silnice, křižovatky, potok a domy do téměř celistvého plánu našeho města. Na našich pracích nesměla chybět zvláště legenda, nadpis i znak města. Myslím si, že se mapy všem povedly, i když jsou v nich nedokonalosti v umístění budov či mostů. Byl to těžký úkol, ale díky pěti hodinám práce a vytrvalosti jsme celou práci zvládli na jedničku. Projektový den jsme si velice užili a držíme palce příštím ročníkům…
Raimundová A., Zelený M., 9. ročník