Zřícenina Lichnice
V pátek 27. září čekal žáky devátých ročníků projektový den. V tento den jsme měli naplánovaný výlet na zříceninu hradu Lichnice, která je zajímavou památkou nedaleko Třemošnice. V osm hodin jsme vyšli ze základní školy a vydali se lesem ke zřícenině. Cestou jsme míjeli Žižkův dub v Podhradí u Třemošnice. Na lichnickém nádvoří nás čekala paní Ivana Matyková, která je místní kastelánkou. Svým poutavým vyprávěním nás obohatila o bohatou historii Lichnice, nevynechala také pověsti spojené s tímto památným místem. Následně jsme se rozdělili a každý trávil čas jinak. Někteří navštívili rozhlednu Milada, kde se kochali pohledem na krásnou krajinu a okolí. Další nahlédli do sklepení, v kterém pobývali netopýři. Čas plynul a my se museli vydat zpátky do školy. Ve třídách jsme ve skupinkách vypracovávali projekty o zřícenině hradu, a to z různých hledisek. I přestože předchozí den pršelo, projektový den i počasí se nám vydařilo, což jsme všichni ocenili.
Matěj Vystavěl, 9. B
V pátek 27. září 2024 probíhala ve všech třídách druhého stupně projektová výuka. My, žáci 8. ročníku, jsme se zamýšleli nad tématem “ZDRAVÝ ŽIVOTNÍ STYL”. Nejprve jsme si pustili krátké video o zdravé výživě a pyramidě výživy. Po zhlédnutí pořadu jsme se rozdělili do skupin. Narýsovali jsme a nakreslili pyramidu výživy. Další hodinu jsme se odebrali do školní kuchyňky, kde jsme si připravili ovocné a zeleninové saláty. Všichni jsme si na vyrobených pokrmech moc pochutnali. Na závěr nám paní učitelky pustily videa o zdravém životním stylu. Celé dopoledne jsme také zpracovali jako video. Moc jsme si projektový den užili.
Tomišková Adéla, 8. B
Projekt „Naše třída“
V pátek 27. září jsme s naší třídou měli projektovou výuku s názvem NAŠE TŘÍDA. Se třídou jsme se snažili pomocí různých her a aktivit mezi sebou více poznat. Potom jsme si udělali test temperamentu, tím jsme poznávali sami sebe. Pak jsme si všichni sedli do kroužku a povídali si o naší třídě. Zjišťovali jsme, co se nám líbí a nelíbí na chování spolužáků. Probírali jsme také téma šikany a kyberšikany. Hráli jsme různé hry, které už známe z loňského adaptačního kurzu. Nakonec jsme si všichni obkreslili a vystřihli svou ruku a nalepili ji na karton. Každý si svou vystřiženou ruku podepsal do dlaně. Ostatní pak měli do jednotlivých prstů psát kladné vlastnosti daného žáka. Vystřižené ruce pak vytvořily slunce, které bude naši třídu zdobit až do devátého ročníku. Projekt se mi moc líbil. Jsme rádi, že jsme se vzájemně lépe poznali.
Skokanová K., Ventluková L., 7. ročník
Projektový den „Dopravní výchova“
V pátek 27. září se žáci šestých tříd podívali do světa dopravy. Zopakovali jsme si dopravní značky, řešili různé dopravní situace a v neposlední řadě jsme si připomněli základní bezpečnostní opatření. Celým dnem nás provázeli třídní učitelé – pan učitel Pejřimovský v 6. A a paní učitelka Kučerová v 6. B. Navíc zde nesměla chybět paní učitelka Čejková, která se dopravní výchovou zabývá již řadu let. Celé projektové dopoledne bylo pro všechny zábavné, ale i poučné. Teď už snad na vozovce jako účastníci silničního provozu chybovat nebudeme.
Adéla Opočenská, 6. A